joi, 11 august 2016

Mind your own business



Ne place sa ne dam cu parerea despre orice. Limitele curiozitatii depasesc cu mult, uneori, limitele bunului simt. Investigam situatii, descoasem firele vietii altora, suntem avizi dupa can can. Intram cu bocancii plini de noroi in sufletele oamenilor de langa noi. Fara sa ne pese. Fara niciun drept.

Foarte multa vreme m-a interesat ce “zice” lumea. Am evitat intrebarile care ma incomodau, oamenii care ma inhibau, situatiile care m-ar fi pus in dificultate.  Am evitat sa scriu si mi-am cenzurat limbajul pentru ca nu voiam sa isc discutii, pentru ca oamenii inteleg ce isi doresc, pentru ca stim prea putin sa citim printre randuri, pentru ca nu intelegem ce e aia fictiune, ce e ala real, care e granita dintre ele.

Intre timp am crescut. Sau pur si simplu am inteles ca nu merita osteneala.  Ultima mea preocupare e parerea lumii (cea neceruta, evident, dar oferita la fiecare pas). Evit sa dau sfaturi  doar pentru ca ma aflu intr-o discutie ce, de multe ori, poate nici macar nu ma priveste. Unor oameni pe care nu ii cunosc. In niste situatii in care nu am fost niciodata si mi-e imposibil sa le inteleg. Nu ma intereseaza cine s-a cuplat cu cine, cine s-a despartit, cine se inseala, cine si-a schimbat jobul. Cine, ce, unde, cand, cum. Nop. Nu e treaba mea. Si nici a ta. Nu e a nimanui inafara de cei implicati in poveste.

Oameni buni, ar trebui sa cautam extraordinarul in viata noastra, in lumea aia mica in care ne traim zilele si noptile. Ar trebui sa privim in noi si inspre noi, nu inspre altii. Ar trebui sa ne corectam greselile, sa ne reparam relatiile, sa ne construim cate un crez ce ne devine filosofie de viata. Sa nu mai fim falsi. Sa nu mai fim niste bule frumos colorate ce cand se sparg raspandesc venin. Sa incercam sa ii ajutam pe ceilalti. Sau, daca nu ii putem ajuta, macar sa-i lasam in pace, in dramele lor din care vor iesi fix cand vor simti ei ca o pot face.

Am auzit de atatea ori in ultima vreme intrebarea “de ce nu esti cu cineva”? incat i-as putea raspunde in cateva limbi. Daca nu esti intr-o relatie, de ce nu esti. Daca esti, de ce nu te casatoresti. Daca te-ai casatorit, de ce nu faci un copil. Daca faci un copil, de ce nu mai faci unul. Daca n-ai job, de ce nu ai. Daca ai, de ce nu-l schimbi. Daca nu calatoresti, de ce nu o faci. Daca calatoresti, de ce nu te asezi la casa ta. Daca stai singur, de ce te izolezi. Daca esti cu altii, de ce nu iti iei timp doar pentru tine. Daca…de ce nu?

Dinafara, e greu de inteles. Dinauntru, e greu de explicat. Hai sa nu ne mai pierdem in detalii. Hai sa nu ne mai intereseze tot. Hai sa nu ne mai judecam. Hai sa nu mai credem tot ce credem! Daca eu sunt singura nu inseamna ca sunt, neaparat, nefericita. Cum si tu, daca esti cu cineva, nu inseamna ca esti, neaparat, fericit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu